חדשות

נחתם הסכם לשיתוף פעולה בנושא בריאות בין ישראל לאמירויות

הצדדים יקדמו שיתופי פעולה לצורך מאבק במגיפות עולמיות ובנושאים כגון אבטחת סייבר והגנת נתונים, חינוך רפואי, טכנולוגיות רפואיות, רפואה מותאמת אישית ובריאות הציבור

ראשי מערכת הבריאות מאיחוד האמירויות עם נציגי משרד הבריאות והחוץ במעמד חתימת ההסכם. צילום: דוברות משרד הבריאות

שר הבריאות יולי אדלשטיין חתם אמש (ד') על הסכם שיתוף פעולה בנושא בריאות בין ישראל לאיחוד האמירויות. מצד איחוד האמירויות חתם ראש רשות הבריאות מר יוסוף מוחמד אלסרקל, בנוכחות שר הבריאות האמירתי, עבדול רחמן בן מוחמד אל עוויס.

עיקרי ההסכם קובעים כי הצדדים יקדמו שיתוף פעולה בנושאי בריאות, כולל מאבק משותף במגיפות עולמיות, אבטחת סייבר והגנת נתונים, חינוך רפואי, בריאות דיגיטלית, בינה מלאכותית, חדשנות, שילוב טכנולוגיה, רפואה מותאמת אישית ובריאות הציבור.

בנוסף, בין המדינות יתקיימו חילופי ביקורי מומחים ויתקיימו פרויקטים כלכליים ובריאותיים רחבי היקף. כמו כן, הצדדים יעודדו פיתוח קשרים ישירים בין מוסדות בריאות ורפואה. ההסכם הוא פרי עבודה משותפת של משרד הבריאות ומשרד החוץ.

בטקס נכחו מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון, הממונה בשגרירות ישראל באבו דאבי, השגריר איתן נאה, ושליח שר החוץ השגריר, צבי חפץ.

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "הסכם ההבנות עם איחוד האמירויות יביא לחיזוק מערכת הבריאות של ישראל. יש לנו מה לתרום וגם מה לקבל. זהו אחד משיתופי הפעולה החשובים. בשנים הקרובות השת"פ ייתן את פירותיו לאזרחי ישראל באופן המיטבי ביותר. אני מודה לעובדי משרד הבריאות ומשרד החוץ על עבודתם המאומצת שסייעה בגיבוש ההסכם".

נושאים קשורים:  איחוד האמירויות,  משרד הבריאות,  משרד החוץ,  חדשות
תגובות