חדשות

משרד הבריאות הורה להפסיק לאלתר את השימוש בסדרת צפטריאקסון

שני מקרי תגובה חריפה לתרופה אנטיביוטית שאחד מהם הסתיים במוות – משרד הבריאות הורה על הפסקת השימוש בסדרת התרופה האנטיביוטית

טיפול בחולים מאושפזים. אילוסטרציה

בעקבות דיווח על שני אירועים החשודים כרגישות משמעותית לתרופה צפטריאקסון (ceftriaxone) אצל מטופלים שלא היתה ידועה אצלכם רגישות לתרופה, הורה משרד הבריאות אמש (שבת) להפסיק לאלתר את השימוש בסדרת הייצור של צפטריאקסון מפברואר השנה. כך דיווח הבוקר (א') עידו אפרתי ב"הארץ".

צפטריאקסון ניתנת כזריקה לטיפול בזיהומים חמורים. תופעות הלוואי שלה כוללות בעיקר פריחה ושלשול.

ההודעה על הריקול הגיעה לאחר שבית החולים וולפסון בחולון דיווח בסוף השבוע על שני מקרים של שוק אנפילקטי לאחר הטיפול בתרופה, האחד אצל בן 55, שמת בעקבות כך. משרד הבריאות בודק את הקשר בין נטילת התרופה למקרים אלה והורה על הפסקת השימוש בסדרת הייצור של צפטריאקסון שהחלה בפברואר השנה. במקביל התבקשו בתי החולים לבדוק אם אירעו אירועים דומים בשימוש בתרופה האנטיביוטית.

בעקבות זאת נודע כי לפני כחודש דיווח בית החולים אסותא באשדוד על מוות אישה שטופלה בצפטריאקסון. לא ברור עדיין אם מדובר באותה סדרת ייצור. במשרד הבריאות יחסו את המקרה לרגישות לתרופה וכעת בודקים האם יש קשר בין שלושת המקרים והאם יש קשר למקרי מוות אחרים שלא יוחסו לשימוש בתרופה.

ממשרד הבריאות נמסר כי הורו לבצע בדיקה בבתי החולים "ביחס לאפשרות של אירועים דומים בתכשיר המדובר" וכי "הדיווחים בבדיקת הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות".

נושאים קשורים:  צפטריאקסון,  ריקול,  הלם אנפילקטי,  משרד הבריאות,  חדשות,  בית החולים וולפסון
תגובות
05.03.2023, 13:56

במשרד הבריאות לא ידוע על המקרה. ממוקד המשרד הפנו אותי לעיתון...