חדשות

בוטל המס על משקאות ממותקים, שהוטל ע"י הממשלה הקודמת

שר האוצר חתם על צו לביטול כל המס על המשקאות הממותקים | באיגוד רופאי בריאות הציבור זועמים: "הממשלה מסרבת להישמע לקול ההיגיון, לקול הבריאות ולקול המדע"

משקאות ממותקים. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם אתמול (ב') על צו לביטול כל המס על המשקאות הממותקים. זאת לאחר דחיית הצעתו לפשרה על ידי המפלגות הדתיות (יהדות התורה וש"ס). כזכור, הממשלה הקודמת העלתה את המס על משקאות ממותקים.

בתגובה לביטול המס, איגוד רופאי בריאות הציבור הביע "חלחלה מחוסר האחריות הבריאותי, הכלכלי, החברתי והציבורי. זוהי מתנה אדירה לחברות המשקאות, על חשבון הציבור ועל חשבון בריאות הציבור", נאמר בהודעה. "שוב אינטרסים פוליטיים ומסחריים גוברים על האינטרסים הציבוריים".

עוד נאמר בהודעת האיגוד כי "הקמת צוות משותף לבחינה - זריית סוכר בעיני הציבור. כבר הוקמו צוותים וניתנו המלצות מקצועיות: מיסוי משקאות סוכר ואיסור פרסום ושיווק של מזון ומשקאות מזיקים לבריאות, אבל הממשלה מסרבת להישמע לקול ההיגיון, לקול הבריאות ולקול המדע". האיגוד חתם את הודעתו במילים "שתו מים".

ארגון הרוקחות בישראל קרא בתגובה לשר האוצר, להישמע למומחי הבריאות ולהיגיון ולחזור בו מההחלטה ש"רק תפגע בבריאות של כולנו. כמי שפוגשים בבתי המרקחת על בסיס יומי חולי סוכרת, אנו רואים חשיבות גדולה במיסוי משקאות סוכר כדי להפחית ככל הניתן את השימוש בהם", אמרו בתגובה בארגון הרוקחות והוסיפו: "ביטול המס על משקאות סוכר הוא צעד לא אחראי בעל השלכות מרחיקות לכת לטווח הארוך על בריאות הציבור. ביד אחת הממשלה מקדמת תכניות בריאות וחינוך לתזונה נכונה באמצעות משרד הבריאות, ואילו ביד השנייה, באמצעות משרד האוצר, פועלת הממשלה להורדת המס של משקאות סוכר דבר שרק יגביר את הצריכה שלהם".

הארגון הדגיש את הנטל הכלכלי על קופת המדינה ומערכת הבריאות כתוצאה ממגיפת ההשמנה, ששתיית משקאות ממותקים תורמת לה ישירות.

נושאים קשורים:  משקאות ממותקים,  איגוד רופאי בריאות הציבור,  מס על משקאות ממותקים,  חדשות,  השמנה,  סוכרת
תגובות
אנונימי/ת
29.03.2023, 22:49

ממשלה מטורללת.

ישיבת מרכז הרב, ישיבת קדומים, הקריה האקדמית אונו זה השכלה של שר העוצר סמותריץ
אנשים חסרי השכלה בממשלה הגרועה ולא מקצועית זה בושה למדינת ישראל.