ישראל במלחמה

נקבע מועד מיוחד למגויסים לבחינות הקבלה ללימודי רפואה

הפקולטות לרפואה הודיעו על התאמות נוספות בהליך הקבלה ללימודי רפואה במסלול ארבע-שנתי עבור משרתי מילואים שגויסו לחודש ומעלה

חיילי מילואים. צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש 90

פורום דיקאני הפקולטות לרפואה (ור"ה) פרסם הבוקר (ד') התאמות נוספות בהליך הקבלה ללימודי רפואה במסלול 4 שנתי עבור משרתי מילואים שגויסו לחודש ומעלה. מדובר בכ-70 צעירים שהחלו באוגוסט האחרון את קורסי ההכנה למבחן הידע, אולם הלמידה שלהם נקטעה עם פרוץ המלחמה.

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, פורום הדיקאנים של בתי הספר לרפואה הודיע בראשית ינואר כי בוטלה בחינת החשיבה האנליטית לכלל המועמדים ומועדי בחינות הידע נדחו: מועד א' ל-10.5.24, מועד ב' ל-7.6.24 והוארך תוקף בחינת הידע לשלוש שנים.

למועמדים ששירתו במילואים 30 ימים לפחות, בין התאריכים 7.12.2023-6.6.2024 (כלומר לא היו להם שישה חודשים לפחות ללימוד לבחינת הידע במועד ב'), תינתן אפשרות להיבחן במועד מיוחד בתחילת חודש אוגוסט במקום אחד המועדים (א' או ב').

בהודעה לעיתונות נכתב כי לנוכח מצב המלחמה המתמשך, המקשה על כלל המועמדים אך מהווה מכשול מיוחד למשרתי המילואים, דנו דיקאני הפקולטות לרפואה וראשי ועדות הקבלה של בתי הספר לרפואה, בהן תכניות ארבע שנתיות ללימודי רפואה, בהליכי הקבלה לשנה"ל תשפ"ה. נמסר כי אם תורחב החקיקה בכנסת ותאפשר לתעדף בהוראת שעה את משרתי המילואים בתנאי הקבלה לתשפ"ה, יורחב מתווה זה בהתאם.

נושאים קשורים:  לימודי רפואה,  בחינות קבלה,  חדשות,  פקולטות לרפואה,  חיילי מילואים,  ישראל במלחמה
תגובות