חדשות

רמב"ם: יחידת דלקות מעי בילדים הוכרה כמרכז הדרכה בינלאומי

היחידה ברמב"ם, בניהולה של ד"ר רמית מגן-רימון, הוכרה להכשרת רופאות ורופאים, לזיהוי וטיפול בדלקות מעי בילדים ונוער באמצעות בדיקת אולטרסאונד פשוטה

ד"ר רמית מגן-רימון במהלך בדיקת אולטרסאונד למטופל צעיר. צילום: דוברות רמב"ם

השירות למחלות מעי דלקתיות בילדים, בניהולה של ד"ר רמית מגן-רימון, מומחית לגסטרו ילדים בבית החולים רות לילדים ברמב"ם, הוכר על ידי הארגון הבינלאומי לאולטרסאונד המעי - International Bowel Ultrasound, כמרכז הדרכה ברמה ארצית ועולמית. היחידה ברמב"ם הוכרה להכשרת רופאות ורופאים, לזיהוי וטיפול בדלקות מעי בילדים ונוער באמצעות בדיקת אולטרסאונד פשוטה.

מאחורי ההחלטה של הגוף הבינלאומי יש גם בשורה של הקלה לילדים החולים במחלות מעי דלקתיות והכרה בפעילות שהחלה ד"ר מגן-רימון לבצע לפני מספר שנים: בדיקות לילדים הסובלים מדלקות מעי כרוניות, קרוהן וקוליטיס כיבית, באמצעות מכשיר אולטרסאונד. התוצאות המתקבלות באמצעות מכשיר האולטרסאונד דומות ביכולות איתור פעילות דלקתית, היקף פעילותה במערכת העיכול ומידת החומרה שלה, ליכולות של בדיקות כמו CT או MRI.

היתרונות של בדיקה באמצעות מכשור אולטרסאונד הן עצומות ביחס לבדיקות במכשור "כבד", מסבירה ד"ר מגן-רמון, שכן הילד מקבל אבחון מדויק, אין חשיפה לקרינה ב-CT או צורך בהרדמה לילדים קטנים לביצוע MRI. עבור ההורים מדובר בחיסכון רב של שעות עבודה ועבור הילדים נחסכים אובדן ימי לימודים. נוסף על כך, אין צורך להנפיק הפניות יקרות מצד קופות החולים עבור בדיקות היקרות, אין צורך בזימון תורים נוספים לבדיקות, הילדים שותפים מלאים לבדיקה ולדברי ד"ר מגן-רימון, הם אף משתפים פעולה, שכן הם רואים את איבריהם שלהם בזמן אמת על גבי המסך, מה שמסיח את דעתם מאווירת הבדיקה ומבטל לחלוטין את תחושת הפחד מהכאב.

ד"ר מגן-רימון מסכמת: "למחלות מעי בילדים, כגון קרוהן וקוליטיס, יש מעין 'חתימה ייחודית' שאותה אנחנו יכולות לאתר באמצעות מכשור זול, אמין וזמין, כמו אולטרסאונד. באופן הזה, אנחנו חוסכים לכל הצדדים – הן לילד, להוריו ולמערכות הרפואיות השונות – כל כך הרבה משאבים, סבל וזמן, ומעמידים לרשות הילדים והורים מעטפת רפואית מתקדמת ומותאמת, המגיבה למצבו הרפואי של ילדם בזמן אמת. ההכרה של הארגון העולמי ביכולות אלו היא הכרה נוספת בבית החולים ע"ש רות רפפורט לילדים כמרכז מצוינות מוביל מסוגו למען תושבי הצפון הצעירים ובני משפחותיהם".

נושאים קשורים:  מחלות מעי בילדים,  בית החולים רות לילדים,  ד"ר רמית מגן-רימון,  אבחון מחלות,  קרוהן,  קוליטיס,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.05.2024, 20:25

כל הכבוד על ההכרה, חשוב מאוד. חשוב לציין שאולטרסאונד לבדיקת המעיים לזיהוי ומעקב של מחלות מעי כמו Crohn's ו- Colitis מבוצעים על ידי יחידות האולטרסאונד במחלקות הרדיולוגיה בבתי החולים מזה שנים רבות בארץ ובעולם.

אנונימי/ת
08.05.2024, 21:33

מי עושה את הus? ד"ר מגן רימון? איזו הכשרה יש לה בנושא? מציע למטופלים שרוצים אבחנה נכונה ללכת לרדיולוג במקרה הזה ד"ר שפירא